Scouts

Draaitijd: Vrijdagavond 19:30 – 21:30 uur
Leeftijden: 11 – 15 jaar (hierna gaan zij naar de Explorers)

Wat doen scouts?
Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun scoutingkennis en -vaardigheden. Hieronder vallen onder andere sport en spel, natuur en milieu, bouwwerken pionieren en bijvoorbeeld veilig leren hakken en je eigen kampvuur maken. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen.

Kampen en weekenden
Natuurlijk mogen de kampen niet ontbreken. Zo gaan we elk jaar op weekendkamp, soms in tenten. Ook gaan we in de zomervakantie een hele week op zomerkamp en doen we mee met de Regionale Scouting Wedstrijden (Een weekend in het voorjaar). Tijdens zomerkamp gaan de scouts primitief kamperen (een hike, met een overnachting onder een zeiltje), koken op een zelfgemaakt vuur, GPS en kompas lezen en doen ze verschillende leuke en uitdagende spellen!

Kom jij ook eens kijken of wil je meer informatie? Stuur een berichtje via deze link! Dan laten wij jou meer weten

Combinatie land & water
Het is mogelijk bij onze groep om lid te zijn van onze (land)scouts (op vrijdagavond) en ook van onze zeeverkenners (op zaterdag).

Scoutsleiding
Armand Brussee