Wilde Vaart

Draaitijd: Zaterdag 13:00 – 17:00 uur
Leeftijden: 15 – 18 jaar (hierna gaan zij naar de Loodsen of Roverscouts)

Wat doen wij?

De Wilde vaart is de groep waar je na de zeeverkenners naar toe gaat. In de zomer zeilt het waterwerk volledig zelfstandig in lelievletten op de Kagerplassen. In tegenstelling tot de zeeverkenners, waar de leiding de programma’s maakt, mogen ze helemaal zelf weten hoe ze de opkomsten indelen. Het is heerlijk om de warme zomerdagen op het water door te brengen en actief bezig te zijn.

In de herfst heeft de Wilde Vaart te maken met hardere wind en ook dan gaan ze het water op. Een echte uitdaging is het meestal wel. In de winter zorgt de Wilde Vaart ervoor dat de boot weer vaarklaar is voor het zomerseizoen. Bij het onderhoud hoort het staal en het houtwerk schuren, verf aanbrengen, hout lakken en meestal een achterdek tekening maken. Bij de Wilde Vaart leren we meer met apparatuur werken en leren we zelfstandig te klussen. Ook beginnen de leden met leren om te varen met onze sleepboot de Olifant!

Kampen

We hebben  natuurlijk ook meerdere kampen per jaar. Kaagcup is een van de hoogtepunten van het zomerseizoen. Kaagcup bestaat uit 2 volle dagen wedstrijden zeilen maar bovenal draait het voor de Wilde Vaart erom om ook andere scoutinggroepen te ontmoeten.

Elk jaar gaan we ook in de zomervakantie op zomerkamp. Tien dagen lang zeilen en van het meestal warme weer genieten. De Tweedaagse (overnachten in de vletten), dropping, stadsbezoek, zwemmen en zelf koken zijn vaste onderdelen van de week. De Wilde Vaart maakt samen met de begeleiding het programma, waar veel in mogelijk is. Samen zorgen ze voor een goede planning met leuke activiteiten. Uiteraard doet de Wilde Vaart mee met de groepsactiviteiten door het hele jaar heen.

Staf:

• Jörgen Hakkeling
  • Luuk van der Kleijn

Voor vragen mail de Wilde vaart